IL GRANDE LUCA IW7EEQ SBARCA A KAGOSHIMA LA #NAPOLI DEL GIAPPONE!

Loading...

Thanks! Share it with your friends!

You disliked this video. Thanks for the feedback!

Added by admin
13 Views
The great Luca gives us a new installment of his incredible journey around the world! This time the Venice Coast moored in the #Kagoshima port in #Japan and Luca ventured to the ground in a rainy day to try to contact new friends #radioamatori. This is the penultimate episode of the series, the final episode will be a great, huge surprise! But in the meantime ... the video of Luke in Kagoshima!

The location in a bay, the mild climate and the Sakurajima volcano, have helped to nickname Kagoshima, the "Naples of Japan", a resemblance also shown in photographic documentation.
Just with the city of Naples, from 3 May 1960, a twinning is active. For over 10 years, the municipal administration has financed most of the trip to Naples for 10 citizens, helping to keep the twinning itself alive.
The administration has also dedicated to Naples of the trams and a road, Napori dōri - viale Napoli, tree-lined three-lane road for each direction located near the new Kagoshima-Chūō station. In Naples, a street was dedicated to the Japanese city, "via Kagoshima", with a single two-way lane, which climbs 300 meters up the Vomero hill with a 10% gradient. On the occasion of the celebrations for the fiftieth anniversary of the Twinning Pact, on 9 July 2010, the area of ​​the Centro Direzionale di Napoli between buildings C1 and B5 was entitled "Largo Kagoshima"
The best time to visit Kagoshima is spring or autumn.

Il grande Luca ci regala una nuova puntata del suo incredibile viaggio intorno al mondo! Questa volta la Costa Venezia si è ormeggiata nel porto di #Kagoshima in #Giappone e Luca si è avventurato a terra in una giornata di pioggia per provare a contattare nuovi amici #radioamatori. Questa è la penultima puntata della serie, la puntata finale sarà una grande, grandissima sorpresa! Ma nel frattempo… il video di Luca a Kagoshima!

La localizzazione in una baia, il clima mite ed il vulcano Sakurajima, hanno contribuito a soprannominare Kagoshima, la "Napoli del Giappone", somiglianza evidenziata anche nelle documentazioni fotografiche.
Proprio con la città di Napoli, dal 3 maggio del 1960, è attivo un gemellaggio. Da oltre 10 anni, l'amministrazione comunale finanzia la maggior parte del viaggio a Napoli per 10 cittadini, contribuendo a mantenere vivo il gemellaggio stesso.
L'amministrazione ha inoltre dedicato a Napoli dei tram e una strada, Napori dōri - viale Napoli, strada alberata a tre corsie per ogni senso di marcia situata nei pressi della nuova stazione di Kagoshima-Chūō. A Napoli invece è stata dedicata una strada alla città giapponese, "via Kagoshima", con un'unica corsia a doppio senso, che si inerpica per 300 metri sulla collina del Vomero con una pendenza del 10%. In occasione delle celebrazioni per il cinquantesimo anniversario del Patto di Gemellaggio, il 9 luglio 2010, l'area del Centro Direzionale di Napoli compresa tra gli edifici C1 e B5 è stata intitolata "Largo Kagoshima"
Il miglior periodo per visitare Kagoshima è quello primaverile o quello autunnale.
Category
Classical

Post your comment

Sign in or sign up to post comments.

Comments

Be the first to comment